Co to jest przycisk Econ w Hondzie? (Kiedy go używać, a kiedy nie)

Co to jest przycisk Econ w Hondzie? (Kiedy go używać, a kiedy nie)

Jeśli jeździsz samochodem marki Honda, może Cię kusić, aby nacisnąć przycisk ECON, ale czy powinieneś to robić? Ma on za zadanie zwiększyć wydajność jazdy, ale istnieją sytuacje, w których jego użycie jest właściwe, oraz takie, w których należy go unikać.

Przyglądamy się bliżej temu, do czego służy przycisk ECON Hondy i kiedy należy go nacisnąć. Dzięki naszym wskazówkom można zapewnić sobie możliwie najbardziej wydajną jazdę.

Spis treści show Co to jest przycisk Econ w Hondzie? 1. Reguluje reakcję przepustnicy 2. Ogranicza zmianę biegów 3. Zmniejsza wydajność układu klimatyzacji 4. Zmniejsza wtrysk paliwa Kiedy używać przycisku Honda ECON Kiedy nie używać przycisku Honda ECON

Co to jest przycisk ECON Hondy?

Przycisk ECON Hondy reguluje reakcję przepustnicy, ogranicza zmianę biegów, zmniejsza wydajność układu klimatyzacji i redukuje wtrysk paliwa, aby zwiększyć oszczędność paliwa w silniku samochodu.

Poniżej szczegółowo opisano funkcje regulacyjne przycisku ECON:

1. Regulacja reakcji przepustnicy

Tryb ECON pomaga zmniejszyć zużycie paliwa przez samochód poprzez regulację reakcji przepustnicy. Jest to szczególnie ważne podczas przyspieszania.

Tryb ECON nie ma wpływu na reakcje przepustnicy w dolnym i górnym zakresie obrotów, zmienia się natomiast zachowanie w średnim zakresie obrotów. Jedyną zauważalną różnicą może być próba przyspieszenia podczas jazdy autostradą.

2. Ograniczenie zmiany biegów

Częste zmienianie biegów w górę i w dół powoduje zmniejszenie zużycia paliwa przez samochód. Jednak tryb ECON sprawia, że skrzynia biegów zmienia biegi tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne.

Zmieniając punkty zmiany biegów, samochód pracuje bardziej wydajnie. Z drugiej strony, jeśli jedziesz po pagórkowatym terenie z włączonym tempomatem, tryb ECON również ogranicza redukcję biegów, przez co stracisz nieco na prędkości.

3. Zmniejsza wydajność układu klimatyzacji

Gdy na zewnątrz jest gorąco, w celu zapewnienia chłodu można polegać na wydajnym układzie klimatyzacji. Jednak układ ten zużywa duże ilości paliwa do pracy i może mieć negatywny wpływ na wydajność pojazdu.

Tryb ECON ogranicza wykorzystanie układu klimatyzacji. Choć nadal będzie można ją uruchomić, układ nie będzie chłodził kabiny tak szybko. Z drugiej strony, kierowca zaoszczędzi więcej paliwa, dzięki czemu w kieszeni pozostanie trochę dodatkowej gotówki.

4. Zmniejszony wtrysk paliwa

Wtryskiwacze paliwa są odpowiedzialne za dostarczanie gazu do silnika, dzięki czemu układ spalania wewnętrznego działa tak, jak powinien. Bez wtryskiwaczy paliwa gaz nie mógłby dotrzeć do silnika, gdzie wytwarza moc.

W zależności od sposobu użytkowania pojazdu ilość potrzebnego paliwa jest różna. Włączenie trybu ECON powoduje zmniejszenie ilości paliwa wtryskiwanego do silnika. Dzięki temu pojazd zużywa mniej paliwa, ale może to również prowadzić do problemów z wydajnością w przypadku konieczności szybkiego przyspieszania.

RELATED: Jak wprowadzić kod radiowy zabezpieczeń Hondy

Kiedy używać przycisku Honda ECON

Jest pewien czas i miejsce, w którym należy wcisnąć przycisk ECON. Jeśli znajdziesz się w takich warunkach jazdy, rozważ skorzystanie z trybu oszczędzania paliwa oferowanego przez Hondę.

Przycisku honda ECON należy używać, gdy:

  • Jazda po autostradzie ze stałą prędkością
  • jazdy w mieście w normalnych warunkach
  • Jazda po płaskim terenie.
  • Samochód nie jest holowany przez inne pojazdy.
  • Dzień nie jest nieznośnie ciepły, więc nie jest potrzebna maksymalna moc klimatyzacji.

Odrobina eksperymentów pomoże Ci określić, kiedy przycisk ECON jest odpowiedni dla Ciebie. Jeśli go naciśniesz i nie będziesz zadowolony z działania, równie łatwo będzie go wyłączyć.

Kiedy nie należy używać przycisku Honda ECON

Znajomość odpowiednich momentów, w których należy korzystać z trybu ECON, może pomóc zmaksymalizować zużycie paliwa bez utraty cennych osiągów. Istnieją jednak sytuacje, w których nie należy próbować aktywować tego trybu.

Na początek, gdy wjeżdżasz na autostradę, potrzebujesz całej mocy samochodu. Użycie trybu ECON ograniczy jedynie reakcję przepustnicy i zmniejszy częstotliwość zmiany biegów. W takich momentach możesz mieć problem z odpowiednio szybkim rozpędzeniem pojazdu.

POWIĄZANE: Jak zresetować wskaźnik żywotności oleju w Hondzie?

Dodatkowo, jeśli musisz wyprzedzić pojazd na autostradzie, potrzebujesz całej dostępnej prędkości. Zamiast korzystać z trybu ECO, najlepiej pozwolić silnikowi na maksymalną moc.

W przypadku jazdy po stromych wzniesieniach lub pagórkowatym terenie nie należy włączać trybu ECON. Ten tryb jazdy zmniejsza liczbę przełączeń na niższe obroty i ogranicza moc. W miarę pokonywania wzniesień samochód będzie tracił prędkość, a w dłuższej perspektywie zużywał więcej paliwa.

Ponadto, gdy holujesz swoją Hondą, potrzebujesz maksymalnej mocy i momentu obrotowego. Silnik i skrzynia biegów muszą działać tak, jak zostały zaprojektowane. Zastosowanie trybu ECON spowoduje zmniejszenie mocy i utrudni holowanie. W efekcie pojazd będzie zużywał więcej paliwa i spowoduje dodatkowe zużycie silnika.

Wreszcie, nie ma sensu włączać trybu ECON, gdy potrzebna jest klimatyzacja. Gdy pogoda jest brutalna, potrzebujesz maksymalnej mocy chłodzenia. Nie będziesz chciał jej oddać w zamian za większą oszczędność paliwa, ponieważ nie chcesz pojawić się w pracy cały spocony. Ponadto, gdy w gorący dzień włączony jest tryb ECON, układ klimatyzacji pracuje ciężej, starając się nadążyć za potrzebami bez pełnej mocy. Taki stan prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa i nadmiernego zużycia elementów klimatyzacji.